Clinique Smart Rewards FAQs

Hva er Clinique Smart Rewards?

Hvis du elsker strålende hud og uimotståelig makeup, er Clinique Smart Rewards veien å gå for å få mer av det du elsker. Dine skjønnhetsfordeler starter det øyeblikket du melder deg inn med 15 % rabatt på ditt første kjøp. Jo flere poeng du samler, jo mer overøser vi deg med belønninger, som eksklusive gaver, fordeler og opplevelser spesialtilpasset din hud, dine behov og dine ønsker.

tilbake til toppen

Hvordan melder jeg meg inn i Clinique Smart Rewards? Koster det noe?

Du kan melde deg inn i Clinique Smart Rewards ved å registrere deg på clinique.com/smartrewards og følge beskrivelsen. For å kunne registrere deg må du oppgi e-postadresse og opprette et passord. Det er helt gratis å melde seg inn.

tilbake til toppen

Hvem kan melde seg inn i Clinique Smart Rewards?

Clinique Smart Rewards-programmet er åpent for personer som er fast bosatt i USA (inkludert amerikanske territorier) og er minst 18 år og som har en gyldig e-postadresse. Personer ansatt i The Estée Lauder Companies og personer ansatt hos våre forretningspartnere eller forhandlere kan bare melde seg inn for personlig bruk, men kan være ekskludert fra enkelte fordeler i programmet.

tilbake til toppen

Hva samtykker jeg i hvis jeg melder meg inn i Clinique Smart Rewards?

Ved å bli medlem i Clinique Smart Rewards samtykker du i at du har lest, forstått og samtykker i å være underlagt programmets betingelser og vilkår og av vilkårene i våre personvernregler, betingelser og vilkår for nettstedet og av alle endringer vi måtte foreta.

tilbake til toppen

Hvilke vilkår styrer Clinique Smart Rewards?

Vennligst se Clinique Smart Rewards: Betingelser og vilkår for deltagelse for en komplett liste over vilkårene.

tilbake til toppen

Hvordan fungerer Clinique Smart Rewards?

Clinique Smart Rewards er et lojalitetsprogram som belønner kunder for kjøp av Clinique-produkter og deltagelse i forhåndsdefinerte merke-opplevelser. Det er et nivåbasert program styrt av antall poeng et medlem har tjent i løpet av et enkelt år på godkjente kjøp og gjennom kvalifiserende aktiviteter, fra den datoen du meldte deg inn. Det er 3 medlemsnivåer med sine fordeler:

  • Tier 1, Smart 0 – 249 points
  • Tier 2, Brilliant 250 – 499 points
  • Tier 3, Genius 500+ points

Når du melder deg inn blir du automatisk plassert i nivå 1, smart og kvalifiserer for alle fordelene som gjelder for Smart-medlemmer. Når du har tjent opp minst 250 poeng i ditt første år, blir du automatisk flyttet opp til nivå 2, Brilliant. Hvis du opptjener 500 poeng eller mer i ditt første år, kvalifiserer du for nivå 3, Genius.

Statusen din i et bestemt medlemsnivå er gyldig i det året du kvalifiserte deg for dette medlemsnivået og hele det påfølgende året. Etter det må du tjene opp nok poeng til å kvalifisere for dette medlemsnivået hvert år. Hvis du for eksempel kvalifiserer for nivå 2, Brilliant i løpet av ditt første medlemsår, kvalifiserer du for Brilliant-status hele det andre året. Men hvis du opptjener mindre enn 250 poeng på kjøp og kvalifiserende aktiviteter i løpet av ditt andre år, faller du tilbake til nivå 1, Smart etter at det andre året er utløpt.

Jo høyere medlemsnivå, desto flere fordeler.

tilbake til toppen

Hvilke fordeler mottar medlemmene?

Som medlem opptjener du poeng som styrer poengfordelene samt medlemsnivå og nivåfordeler.

Poengfordeler: På ulike poengnivå låser du opp fordeler som kan brukes sammen med et kjøp på clinique.com. Disse fordelene er basert på samlet antall poeng du har samlet opp i løpet av ett år, som oppgitt nedenfor og er gyldig for bruk én gang per år. Du må benytte fordelene dine før året er utløpt, ellers vil de utløpe. På årsdagen din blir poengene tilbakestilt til 0, og du starter oppsamlingen av nye poeng og låser opp nye belønninger.

  • Valgfri deluxe mini med kjøp (gyldig ved 150 poeng).
  • Gratis produkt i fullstørrelse (verdi opptil 26 USD) (gyldig ved 250 poeng).
  • Gratis produkt i fullstørrelse (verdi opptil 36 USD) (gyldig ved 350 poeng).

Nivåfordeler: Enkelte fordeler er basert på oppnådd medlemsnivå og du kvalifiserer for disse fordelene i den perioden du står på det aktuelle medlemsnivået uavhengig av antall poeng du har. Nivåfordeler kan bare løses inn på clinique.com med unntak av eksklusive medlemsarrangementer i butikker og VIP-arrangementer eller eventuelle andre arrangementer. På årsdagen blir ditt medlemsnivået fastsatt av antall poeng samlet i det foregående året, dette selv om poengene dine blir tilbakestilt til null.

Nivå 1, Smart: 0–249 poeng

  • 15% rabatt på ditt første kjøp fra clinique.com.
  • Gratis Standard Shipping på alle ordre.
  • Gratis prøve i kassen.
  • Fødselsdagsgave.
  • Gratis onlinekonsultasjon og i enkelte varemagasiner.
  • Automatisk deltagelse i 4 trekninger per år for muligheten til å vinne hudpleieprodukter, makeupprodukter og unike Clinique-opplevelser.[SM1]

Nivå 2, Brilliant: 250–499 poeng

  • Alle nivå 1-fordeler.
  • 5 USD online kreditt tildelt når en gratis nettkonsultasjon er gjennomfør (kun én gang).
  • Deluxe mini med alle suppleringsordre.
  • Sniktitt på nye produkter.
  • Eksklusiv tilgang til Clinique-produkter i begrenset utgave.
  • Tilgang til nettinnhold med begrenset tilgang.

Nivå 3, Genius: 500poeng og over

  • Alle fordeler på nivå 1 og nivå 2
  • Gratis 2nd Dag Shipping på alle ordre over 75 USD.
  • En spesiell gave valgt ut spesielt for deg i anledning din årsdag som medlem i Clinique Smart Rewards.
  • Invitasjon til en Clinique lanseringsfest eller omvisning på laboratoriet [SM2] .

tilbake til toppen

Hvordan opptjener jeg poeng?

For å tjene opp poeng må du melde deg inn i Clinique Smart Rewards innen 7 dager fra kjøpsdato. Medlemmer i Clinique Smart Rewards mottar 1 poeng for hver USD de bruker på godkjente kjøp på clinique.com* og 1 poeng for hver 1 USD brukt (ekskl. mva.) på Clinique-produkter kjøpt i butikker eller online fra listen over godkjente forhandlere nedenfor [SM3]. Godkjente kjøp inkluderer varer til normalpris. Elektroniske gavekort, mva., rabatter, frakt og ekspedisjonsgebyr gir ikke poeng.

Medlemmer vil ikke motta poeng eller fordeler fra kjøp fra forhandlere på flyplasser eller fra kjøp fra forhandlere som ikke er med på ordningen. Kjøp foretatt utenfor USA kvalifiserer heller ikke for Clinique Smart Rewards.

I tillegg til disse kjøpene kan du her se flere måter du kan tjene poeng på clinique.com:

  • Opptjen poeng én gang i måneden ved å chatte med en nettkonsulent for tips og råd angående makeup og/eller hudpleie.
  • Opptjen poeng ved å fullføre Foundation Finder (kun én gang).
  • Opptjen poeng ved å fullføre Hudpleie diagnostiseringsverktøyet (kun én gang).
  • Opptjen poeng ved å skrive produktanmeldelser på clinique.com som blir publisert (ikke glem å logge deg på din Clinique Smart Rewards-konto før du publiserer).
  • Opptjen poeng ved å aktivere suppleringstjenesten med en produktordre på clinique.com.
  • Opptjen poeng ved å dele dine favorittprodukter på Facebook, Twitter og Pinterest fra Del-knappen på clinique.com (maksimalt én gang per måned per plattform).
  • Opptjen bonuspoeng for kjøp foretatt på clinique.com under eksklusive Doble poeng-kampanjer.

På hver årsdag fra da du først meldte deg inn utløper poengene du har samlet opp det foregående pret og poengene dine blir tilbakestilt til null.

* Alle poengene dine venter inntil ordren din er sendt.

tilbake til toppen

Hvordan legger jeg til poeng fra kjøp hos kvalifiserte forhandlere til min Clinique Smart Rewards-konto?

Kjøp foretatt god kvalifiserende forhandlere (både i butikk og på nett) kvalifiserer bare til Clinique Smart Rewards-poeng hvis du sender inn kvitteringen innen 30 dager etter kjøpsdato.

For at du skal motta poengene dine må du sende inn kvitteringen din innen 30 dager fra kjøpsdato på en av følgende måter:

  • Laste opp et tydelig bilde av hele kvitteringen på clinique.com
  • Sende et tydelig bilde av hele kvitteringen eller videresende nettkvitteringen til e-postadressen smartrewards@clinique.com
  • Send en MMS med et tydelig bilde av hele kvitteringen til 76477 med ordet SMART.*

Når du sende inn en kvittering må du oppgi e-postadressen registrert med Clinique Smart Rewards-kontoen din for at du skal motta poengene.

*Ved å sende SMART til 76477 samtykker du i å motta opptil 10 tekstmeldinger (SMS og MMS) mer innsending fra Clinique Smart Rewards til det telefonnummeret du har oppgitt. Du forstår at disse tekstmeldingene kan bli sendt fra en automat og du trenger ikke å gi samtykke til å motta tekstmeldinger for å handle fra Clinique. Du godtar betingelser for bruk av mobilnettsted. Kostnader for datatrafikk eller meldinger kan påløpe. Send HELP for hjelp, STOP for å stoppe.

LISTE OVER GODKJENTE FORHANDLERE I USA

Belk
Bergdorf Goodman
Birchbox
Bloomingdale’s
Blue Mercury
Bon-Ton
Boscov’s
Boston Store
Carson’s
Cos Bar

Cosmetic World
Dillard’s
Elder-Beerman
Goody’s
Herberger’s
Lord & Taylor
Macy’s
Mr. Porter
Neiman Marcus
Net-a-Porter
Nordstrom
Peebles
Palais Royal

Saks Fifth Avenue
Sephora
Stage Stores
Ulta
Von Maur
Army & Air Force Exchange Service Stores
My Navy Exchange

tilbake til toppen

Hvorfor har poengene mine forsvunnet?

Poeng er gyldig i ett år fra datoen du datoen du meldte deg inn i Clinique Smart Rewards. På årsdagen din hvert år blir poengene dine tilbakestilt til 0, og du starter oppsamling av nye poeng og låser opp nye belønninger.

På årsdagen blir medlemsnivået fastsatt av antall poeng samlet i det foregående året, dette selv om poengene dine blir tilbakestilt til null.

tilbake til toppen

Hva er min årsdag i Clinique Smart Reward og hvor kan jeg finne den?

Dette er årsdagen for den datoen du meldte deg inn i Clinique Smart Rewards-programmet, og den inntreffer hver 12. måned. Hvis du for eksempel meldte deg inn i Clinique Smart Rewards den 15. november 2016, vil årsdagen din være 15. november 2017, og hver 15 november i årene som kommer.

Årsdagen din vises på din Clinique Smart Rewards kontoside.

tilbake til toppen

Why is my current tier status not reflected by my current points?

I det første året som medlem i Clinique Smart Rewards blir medlemsnivået ditt fastsatt av antall poeng du samler opp i løpet av det første året. På dagen etter ett år som medlem blir poengene dine tilbakestilt til null, og du kan starte å tjene poengfordeler igjen. Selv om poengene dine blir tilbakestilt etter det første året, blir medlemsnivået ditt for året fastsatt på grunnlag av antall oppsamlede poeng det foregående året, og du er kvalifisert for disse nivåfordelene uavhengig av hvor mange poeng du har.

tilbake til toppen

How do I check my account status and track my points and tier online?

Du kan sjekke statusen på Clinique Smart Rewards-kontoen din ved å logge inn på kontoen din på clinique.com, hvor du kan se poeng, nivå og tilgjengelige fordeler. Alle poengene dine venter inntil ordren din er sendt.

tilbake til toppen

How long does it take for my purchases to accrue points to my account?

Det kan ta opptil 7 dager fra ordren er sendt eller fra kvitteringen din fra en butikk er godkjent til poengene vises på kontoen din. Det kan ta opptil 7 dager før poengene for andre Clinique Smart Rewards-aktiviteter vises på kontoen din. Hvis poengene ikke er kreditert kontoen din innen 7 dager, ber vi deg kontakte kundeservice på 1-800-419-4041.

tilbake til toppen

What happens to my Clinique Smart Rewards benefits and/or points if I return a product or if an order is cancelled?

Hvis du returnerer en vare eller annullerer en ordre vil poengene du har fått bli strøket fra kontoen. Hvis du gikk opp et nivå som følge av den bestemte ordren, vil nivået ditt også bli justert tilsvarende.

Hvis vi avdekker at en ordre er mottatt på en urettmessig måte som bryter Betingelser og vilkår for Clinique Smart Start, vil poengene og nivået, hvis aktuelt, også bli reversert.

tilbake til toppen

How do I get my benefits?

Dine Clinique Smart Rewards tilbud og belønninger er tilgjengelig fra clinique.com når du skal betale for kjøpet ditt i kassen. Du finner alle gyldige tilbud og belønninger (med tilbudskoder hvis aktuelt) oppgitt på din personlige konto. Detaljer om arrangementer tilgjengelig som belønning blir oppgitt for hvert arrangement.

Belønninger kan bare løses inn når du foretar et kjøp på clinique.com, med unntak av spesielle arrangementer på nettet, medlemsarrangementer i butikker og VIP-arrangementer. Du må være logget inn på din Clinique Smart Rewards-konto for å bruke fordelene dine.

tilbake til toppen

How do I receive my Birthday Gift?

Den måneden du fyller år kan du løse inn fødselsdagsgaven din på clinique.com ved å gjennomføre et kjøp og oppgi en tilbudskode som du skal ha mottatt på e-post hvis du har oppgitt fødselsdato i kontoen din. Du må være logget inn på din Clinique Smart Rewards-konto for å løse inn fødselsdagsgaven din. Det er en grense på én fødselsdagagave per medlem per år, og fødselsdagsgaver kan ikke overføres, utsettes, byttes eller returneres.

tilbake til toppen

How do I get my Free Full-Size products?

  • Når du har 250 poeng, har du opptjent ett produkt i fullstørrelse til en verdi av 26 USD med alle kjøp på clinique.com. Du blir varslet på e-post når du har tilgang til denne belønningen. For å motta den må du logge på din Clinique Smart Rewards-konto og velge ett av produktene på kontosiden og legge det i handlekurven. Du må bruke tilbudet innen årsdagen for å unngå at det utløper.
  • Når du har 350 poeng, har du opptjent ett produkt i fullstørrelse til en verdi av 36 USD med alle kjøp på clinique.com. Du blir varslet på e-post når du har tilgang til denne belønningen. For å motta den må du logge på din Clinique Smart Rewards-konto og velge ett av produktene på din Clinique Smart Rewards kontosiden og legge det i handlekurven. Dette tilbudet må brukes før årsdagen. På denne dagen blir poengene tilbakestilt til null og tilbudet utløper.

tilbake til toppen

How do I complete my Complimentary Consultation online?

Gå til Snakk med en Online-konsulent på clinique.com og start en Live chat:

http://www.clinique.com/customer-care/our-online-consultants

tilbake til toppen

How do I receive free shipping on clinique.com?

  • Standard Shipping er gratis for alle kjøp på clinique.com for medlemmer i Clinique Smart Rewards. Du må velge "Standardfrakt" i kassen og være logget inn på Clinique Smart Rewards-kontoen din.
  • 2nd Day Shipping på clinique.com er gratis for medlemmer i Clinique Smart Rewards på nivå 3, Genius med alle kjøp på minst 75 USD. Du må velge "Second Day" i kassen og være logget inn på Clinique Smart Rewards-kontoen din.

tilbake til toppen

What are Early Access and Preview benefits?

Av og til vil medlemmer i Clinique Smart Rewards få tilbud om å kjøpe utvalgte varer før de er tilgjengelig for alle. Kvalifiserte medlemmer mottar en invitasjon på e-post når slike tilbud er tilgjengelig. Medlemmer må logge inn på kontoen for å få tilgang til denne fordelen. Disse tilbudene er tilgjengelig i en begrenset periode og så lenge lageret rekker.

tilbake til toppen

What is my special Anniversary Gift? How do I redeem my Anniversary Gift?

Årsdagsgaven er utelukkende for medlemmer på nivå 3, Genius. I måneden du har årsdag som medlem kan du løse inn årsdagsgaven din på clinique.com ved å gjennomføre et kjøp og oppgi tilbudskoden som du skal ha mottatt på e-post i løpet av årsdagsmåneden. Du må være logget inn på din Clinique Smart Rewards-konto for å løse inn årsdagsgaven din. Det er en grense på én årsdagsgave per medlem per år, og årsdagsgaver kan ikke overføres, utsettes, byttes eller returneres.

tilbake til toppen

What is Auto Replenishment? How do I activate Auto Replenishment with a product order?

Etter at du har lagt en vare i handlekurven går du til kassen. Ved siden av varen kan du se en boks for automatisk supplering, hvor du kan velge leveringsintervaller.

tilbake til toppen

Can I return a product that I received as a reward from Clinique Smart Rewards or exchange it for money?

Nei. Produkter mottatt som en belønning (f.eks. fødselsdagsgave eller gratis produkt i fullstørrelse) gjennom Clinique Smart Rewards kan ikke returneres eller byttes i penger eller andre produkter eller poeng.

tilbake til toppen

Do my points and points benefits expire?

Ja. Poeng utløper på årsdagen din, på denne datoen blir de tilbakestilt til null.

Poengfordeler er tilgjengelig basert på antall poeng du har samlet. Disse er tilgjengelig for bruk én gang på clinique.com og de utløper på årsdagen.

tilbake til toppen

Do my tier status and tier benefits expire?

Nivåfordeler er gyldig så lenge du er på et bestemt nivå. Hvis du går ned ett nivå, endres fordelene tilsvarende.

På dagen etter ett år som medlem blir poengene dine tilbakestilt til null, og du kan starte å tjene poengfordeler igjen. Selv om poengene dine blir tilbakestilt hver år på årsdagen, styres medlemsnivået av antall poeng du har samlet i det foregående året. Statusen din i et bestemt medlemsnivå er gyldig i det året du kvalifiserte deg for dette medlemsnivået og hele det påfølgende året. Etter det må du tjene opp nok poeng til å kvalifisere for dette medlemsnivået hvert år. Hvis du for eksempel kvalifiserer for nivå 2, Brilliant i løpet av ditt første medlemsår, kvalifiserer du for Brilliant-status hele det andre året. Men hvis du tjener mindre enn 250 poeng på kvalifiserende kjøp i løpet av ditt andre år, går du tilbake til nivå 1, Smart når det andre året som medlem er utløpt.

tilbake til toppen

Does my Clinique Smart Rewards membership ever expire?

Medlemskap utløper hvis et medlem ikke har løst inn eller foretatt et kjøp i en periode på minst 24 måneder.

tilbake til toppen

Can Clinique Smart Rewards be terminated?

Ja. Vi kan etter eget skjønn og når som helst si opp, endre, begrense eller avviklet Clinique Smart Rewards og deler av lojalitetsprogrammet uten nærmere varsel, selv om slike endringer kan ha påvirkning på verdien på poeng og fordeler allerede oppsamlet eller opptjent og/eller muligheten til å løse inn opptjente poeng og fordeler.

tilbake til toppen

Can my membership in Clinique Smart Rewards be terminated?

Clinique kan etter eget skjønn avslutte ethvert medlemskap uansett grunn inkludert, men ikke begrenset til brudd på Betingelser og vilkår for Clinique Smart Rewards og/eller Betingelser og vilkår for vårt nettsted.

tilbake til toppen

What happens to any rewards I have earned if my membership in Clinique Smart Rewards is terminated or expires?

Hvis medlemskapet ditt blir sagt opp eller utløper, blir poeng og fordeler tilknyttet kontoen automatisk slettet.

tilbake til toppen

How do I terminate my Clinique Smart Rewards membership if I no longer wish to participate?

Hvis du beslutter at du ikke lenger ønsker å være medlem av Clinique Smart Rewards, kan du avslutte kontoen din på clinique.com eller ved å kontakte oss på 1-800-419-4041.

tilbake til toppen

How do I update, modify or withdraw my account information?

Du kan oppdatere opplysningene dine ved å gå til kontoen din på clinique.com.

tilbake til toppen

What do I do if I believe that a purchase or other Clinique Smart Rewards activity was not properly credited to my account?

Hvis du har spørsmål om medlemskontoen din kan du kontakte kundeservice eller ringe oss på 1-800-419-4041.

tilbake til toppen

What do I do if I forget my password?

Du kan tilbakestille passordet ditt på Clinique.com ved å velge "Glemt passord" på innloggingssiden.

tilbake til toppen

May I share my account and/or Clinique Smart Rewards points and benefits with someone else?

Nei. Verken kontoer eller Clinique Smart Rewards-poeng og -fordeler kan deles eller kombineres. Bare medlemmet som betaler for varene kan samle poeng og fordeler.

tilbake til toppen

Do my points and benefits have any cash value?

Nei. Poeng og fordeler opptjent gjennom Clinique Smart Rewards har ingen verdi i kroner og øre, de kan heller ikke overføres og du har ingen rettigheter til eierskap over poeng og fordeler. Varer mottatt som en Clinique Smart Rewards-belønning kan ikke returneres eller byttes i penger eller andre produkter eller poeng.

tilbake til toppen

How do I manage my Clinique email communications?

Du kan administrere innstillinger for reklame-e-post for kontoen din på Clinique.com, og fra lenken nederst i hver reklame-e-post. Reklame-e-post fra Clinique inneholder blant annet nyheter om de seneste lookene, lanseringer, tips, trender og tilbud. Hvis du reserverer deg mot å motta markedsføringsbasert e-post fra Clinique, vil du likevel motta e-post som er relevant for din Clinique Smart Rewards-konto (som f.eks. tilbudskode/gavekode i anledning fødselsdagen din).

tilbake til toppen

Flere spørsmål? Vennligst kontakt kundeservice eller ring 1-800-419-4041.

Powered by Translations.com GlobalLink OneLink SoftwarePowered By OneLink