Salgsvilkår

Oppdatert: 23 April 2024

1. Generelle regler

1,1. Følgende salgsbetingelser ("Vilkår og betingelser") gjelder for tilbudet og salget av produkter gjennom Clinique-nettstedet i Danmark.

1,2. For å kunne handle produkter fra nettstedet må kundene være: (a) minst 18 år, eller hvis mindreårig, ha godkjenning fra foresatt; (b) forbrukere, dvs. faktiske personer som ikke opptrer på vegne av en kommersiell aktør, butikk eller lignende; (c) registrert på nettstedet og (d) innehaver av et gyldig kredittkort.

1,3. Denne kontrakten skal utføres på dansk hvis din leveringsadresse er i Danmark, og skal styres av lovene i ditt leveringsland. Slike lover omtales som "Lokale lover" i disse vilkårene.

2. Identifisering av forhandleren

2,1. Leverandøren er Estée Lauder Cosmetics A/S, Delta Park 37, 2nd floor, DK-2665 Vallensbæk Strand.

3. Produkter

3,1. Informasjon om produktene er tilgjengelig på nettstedet og er oppgitt i henhold til lokale forskrifter.

3,2. Vi tar all rimelige tiltak for å sikre at alle detaljer, beskrivelser og bilder av produkter som vises på nettstedet, er korrekte på det tidspunktet da relevant informasjon ble lagt inn i systemet. I den utstrekning det er tillatt av gjeldende lov, garanterer vi imidlertid ikke at nevnte detaljer, beskrivelser, bilder av produkter er nøyaktige, komplette, pålitelige, aktuelle eller feilfrie.

3,3. Produktene beskrevet på nettstedet og alle prøver av disse som vi kan tilby kunden, er kun for personlig bruk. Kundene kan ikke selge eller videreselge noen av disse produktene eller prøvene. Vi forbeholder oss retten, med eller uten varsel, til å avbestille eller redusere antall av produkter eller prøver som skal sendes deg, som vi har grunn til å tro kan føre til brudd på disse vilkårene og betingelsene.

4. Priser

4,1. Alle priser oppgitt for produktene som er tilgjengelig på dette nettstedet er inkludert mva. og er oppgitt i lokal valuta. Fraktkostnader kan tilkomme prisen på produktene og er oppgitt på bestillingsskjemaet. For mer informasjon viser vi til leveringsdelen på nettstedet.

4,2. Vi kontrollerer jevnlig at alle prisene på nettstedet er riktige, men vi kan ikke garantere fravær av feil. I tilfelle en åpenbar feil i prissetting av et produkt blir oppdaget, tilbyr vi kunden å kjøpe varen til riktig pris eller annullere ordren.

5. Bestilling

5,1. Kunden blir veiledet gjennom bestillingsprosessen gjennom en rekke enkle instruksjoner på nettstedet.

5,2. For å legge inn en bestilling må kunden skrive inn antallet av produktet han/hun ønsker å kjøpe (opptil fire4av hvert enkelt produkt), med et maksimalt kjøp på 4800kr. per kunde. I tillegg må vi også begrense bestillinger til maksimalt tre (3) bestillinger per kunde per dag. I tilfelle brudd på noen av disse begrensningene av Kunden, vil de berørteordrene bli ansett som ugyldige og kan kanselleres.

5,3. Kunder må klikke på "Legg i handlevogn" for å legge det valgte produktet i ønsket antall i handlekurven. Kunden kan når som helst forhåndsvise produktene i handlevognen ved å klikke på "Kasse" på hver side. Kunder kan lagre et produkt som favoritt ved å klikke på "Flytt til favoritter" nedenfor produktnavnet. Produktet blir deretter flyttet til kundens favoritter på "Min konto". For å åpne kundens favoritter fra en datamaskin, må kunden registrere seg eller logge inn på kontoen sin.

5,4. Kunden må følge instruksjonene på skjermen for å gjennomføre kjøpet. Kunden kan korrigere eventuelle feil i data vedkommende har registrert, endre innhold i handlekurven ved å legge til eller fjerne ett eller flere produkter fra handlekurven, eller tømme hele ordren før den sendes. Ved å sende inn en ordre erklærer kunden at vedkommende har lest all informasjonen oppgitt under betalingsprosessen og godtar disse vilkårene. Kundene sender en ordre via nettstedet ved å klikke på Send-knappen helt til slutt i bestillingsprosessen.

5,5. Etter at ordren er sendt kommer det opp en takkeside og kunden mottar i løpet av kot tid en bekreftelse på e-post. I henhold til lokale forskrifter inneholder bekreftelsen på e-post et sammendrag av kjøpsvilkårene, informasjon om bestilte produkter, detaljert informasjon om pris og betalingsmåte, informasjon om fraktkostnader, informasjon om vilkår for og hvordan angreretten fungerer, adressen som klager skal sendes til, informasjon om kundeservice og eksisterende garantier.

5,6. Hvis en ordrebekreftelse ikke kommer innenfor 24 timer etter innsending, kan kunden kontakte oss på 80831166 i Danmark for hjelp.

5,7. Dersom kunder har spørsmål eller bekymringer når de legger inn en bestilling, eller hvis de ønsker å spørre om en tidligere lagt bestilling, kan de kontakte oss på 80831166 i Danmark, eller via e-post. For raskere hjelp ber vi kunden om å ha ordrenummeret tilgjengelig.

5,8. Programvaresom automatisk legger inn bestillinger på produkter over Internett og/eller somkan replikere flere personers kjøpsaktivitet på nettet, for eksempel"boter" eller annen programvare som kan brukes til å bestille ogkjøpe produkter, er forbudt. Hvis det ser ut til at noen produkter erbestilt på denne måten, vil disse bestillingene bli ansett som ugyldige og kankanselleres, uten rett til refusjon.

5,9. Ved visse anledninger og etter ELCs skjønn ogunder de klart definerte betingelsene fastsatt av ELC, kan kjøpet av visseprodukter fullføres med en gave av en definert verdi («gave med kjøpet»). En gave med kjøpet skal vises på nettstedet, ogkundene vil bli informert om det ved bestilling. Kjøpsgaven eravhengig av tilgjengelighet, og så lenge lageret rekker, er det ikkeoverførbart og det er ingen kontantalternativer.

Den gratis gavenvil bli sendt med bestillingen din, og det vil være en gratis gave perbestilling, uavhengig av antall varer som er kjøpt i bestillingen.

ELC forbeholder segretten til, uten varsel, å (i) kansellere dette tilbudet når som helst; (ii)suspendere eller nekte en persons fordel av det; (iii) endre dissesalgsvilkårene; og (iv) begrense antall nettbaserte kampanjekjøp.

Kunden informeresom at en gave med kjøpet er strengt knyttet til et bestemt kjøpt produkt ogikke kan beholdes av kunden hvis produktet returneres, refunderes ellerbestillingen kanselleres.

6. Tilbudskoder

6,1. For å bruke en tilbudskode må kunden oppgi koden i feltet "tilbudskode" under bestillingsprosessen på nettstedet. Tilbudskoder skiller mellom store og små bokstaver og må skrives inn nøyaktig slik de er oppgitt.

6,2. Når en tilbudskode er godkjent vises koden på "Ordresammendrag".

6,3. Det er bare mulig å bruke én tilbudskode per ordre.

7. Betalingsalternativer

7,1. Kunder kan betale for produktene med kredittkort. Følgende kredittkort kan benyttes:
Visa, Mastercard, Dankort, MobilePay, ViaBill

7,2. Vi godtar ikke kredittkort med fakturaadresse utenfor EU eller Norge.

7,3. Kundene blir ikke belastet for produkter før de er sendt.

7,4. Av hensyn til kundens sikkerhet må kundens fakturanavn og fakturaadresse stemme med opplysningene på kredittkortet som benyttes til kjøp. Vi forbeholder oss retten til å avbestille alle ordre som ikke overholder disse vilkårene.

7,5. Alle kredittkortholdere blir underlagt valideringssjekker og godkjenning fra kredittkortutsteder. Hvis utsteder av kundens kredittkort avslår eller ikke, uansett grunn, å godkjenne en betaling til oss, enten før eller etter en betaling, er vi ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser eller manglende levering.

8. Spørsmål om ordre

8,1Generelt sendes produkter vanligvis innenfor 2 til 5 arbeidsdager. For alle spørsmål angående frakt kan kunder kontakte oss på 80831166 eller via e-post

8,2. Kunder kan undersøke status på sine siste ordre ved å gå til Ordrestatussiden på Min konto-området. Dette er den enkleste måten å få oppdatert informasjon om kundens ordre.

8,3. Når kunden klikker på Ordrestatussiden, blir vedkommende bedt om å logge inn med e-postadresse og passord. En ordresammendragsside gir kunden detaljert informasjon om nåværende og tidligere ordre. Etter at en ordre er sendt vises også sporingsnummeret, hvis tilgjengelig. Kundene kan spore leveringsstatus på ordren ved å klikke på "Sendt" under Ordrestatus. Noen fraktselskaper har ikke sporingsinformasjon tilgjengelig i opptil 24 timer etter at ordren er sendt.

8,4. Av og til kan det forekomme at hele eller deler av ordre blir avbestilt av systemet vårt. Noen grunner er:
• Vare(r) ikke tilgjengelig
• Kunne ikke behandle betalingsinformasjon
• Kan ikke levere til oppgitt adresse
• Duplikatordre sendt
• Kansellert etter ønske fra kunde

8,5. Hvis en ordre blir kansellert, mottar kunden en e-post som forklarer årsaken til kanselleringen. Kunder blir ikke belastet for eventuelle kansellerte ordre. Hvis kunden er interessert i å legge inn en ny bestilling, eller hvis kunden har spørsmål om en kansellert bestilling, kan han/hun kontakte oss på 80831166, eller via e-post.

9. Levering

9,1. Ordre blir bare behandlet og sendt på virkedager (mandag til fredag, med unntak av fri- og helligdager). Ordre send inn på lørdag og søndag vil bli behandlet påfølgende virkedag.

9,2. Vi kan ikke behandle ordre til postboksadresser.

9,3. Fraktkostnader blir belastet kunden og oppgis separat på ordreskjemaet og på følgeseddelen. Det er ingen fraktkostnader for kjøp over det beløpet som er oppgitt på nettstedet.

9,4. I henhold til lokale forskrifter skal produktene leveres innen 30 (tretti) dager fra den påfølgende dagen som ordren ble plassert av kunden, med mindre vi varsler kunden, inkludert via e-post, innen samme frist, at de bestilte produktene er utilgjengelig, inkludert midlertidig utilgjengelig.

10. Angrerett

10,1. Vi er opptatt av å tilby kundene de beste produktene tilgjengelig på markedet. Hvis kunden opplever at produktene vedkommende har mottatt fra oss ikke oppfyller forventningene, har kunden i henhold til kjøpsloven rett til å angre kjøpet innen fjorten (14) virkedager etter at produktene ble mottatt.

10,2. Varsel om kundens intensjon om å utøve angreretten kan sendes til oss ved å sende oss en e-post med kundens ordredetaljer, inkludert kundens ordrenummer og beskrivelsen av produktene som returneres. I den leverte pakken finner kunden en følgeseddel med opplysinger om ordren sammen med opplysninger om retur. Dersom produktene som er oppført på forsendelsesnotatet ikke samsvarer med de som er inneholdt i leveransen, skal kunden varsle oss umiddelbart ved å ringe,80831166.

10,3. Kundeservice vil deretter sende kunden et godkjenningsnummer og bekreftelse på e-post. Kunden bør ta vare på godkjenningsnummeret for eventuell fremtidig kontakt med kundeservice i forbindelse med returen.

10,4. Hvis kunden returnerer produkter av andre grunner enn feil på produktene, eller ukomplett eller feil leveranse, vil vedkommende måtte stå for retur av varer på egen regning.

10,5. Returnerte produktermå forbli uåpnet og i god stand for å være kvalifisert for refusjon. Hvis produktetåpnes eller returneres i utilfredsstillende tilstand, vil ingen refusjon bliutstedt.

10,6. Hviskunden returnerer noen eller alle produktene fra transaksjonen som gjordekunden kvalifisert for en gave med kjøpet, må kunden eventuelt returnere gavensammen med kjøpet. Hvis de berørte produktene ikke returneres, forbeholder vi ossretten til å trekke verdien av gaven med kjøpet fra produktrefusjonen, isamsvar med gjeldende lov.

10,7. Ved bruk av angreretten får kunden tilbakebetalt hele prisen for produktene innen tretti (30) dager fra dato for bekreftet bruk av angrerett, forutsatt av produktene er returneres uskadde og ubrukte så snart som mulig og at vi har mottatt dokumentasjon på retur før tilbakebetaling. Tilbakebetaling skjer kun til opprinnelig benyttet kredittkort. Vi sender kunden en bekreftelse på e-post når tilbakebetalingen er foretatt.

10,8. Vi anbefaler på det sterkeste at pakken sendes som registrert post (post som krever signatur ved mottak).

10,9. Reglene over gjelder bare for kjøp foretatt på nett. Produkter kjøpt i butikk er underlagt returrett for hver enkelt butikk. Retur eller bytte av kjøp foretatt i en Clinique-butikk kan ikke returneres eller byttes hos Clinique Online. Retur av kjøp foretatt å nett kan ikke returneres eller byttes i en Clinique-butikk.

11. Garantibestemmelser

11,1. I tilfelle produktene ikke overholder kravene i lokale forskrifter, skal garantien gitt gjennom kjøpsloven gjelde. Kunden har rett til å bytte produkter eller reparere produkter uten vederlag. I tilfelle garantien ikke kan oppfylles har kunden rett til en forholdsmessig reduksjon i prisen på produktet, eller rett til å si opp avtalen. Kunden frasier seg disse rettighetene hvis kunden ikke varsler oss om feil i løpet av rimelig tid etter at kunden ble oppmerksom på slik feil. Vi kan holdes ansvarlig hvis feilen oppsto innen tre (3) år etter at produktene ble levert.

12. Gjeldende lov og verneting

12,1. Disse vilkårene er underlagt og styres av lokale forskrifter.

12,2. Eventuelle tvister som oppstår i forbindelse av tolkning, gyldighet og/eller utøvelse av disse vilkårene, skal tvisten løses i en domstol nær kundens bosted.

13. Kontaktinformasjon

13,1. For all informasjon og støtte angående produkter og kjøpsmetoder gjennom nettstedet, kan kunden kontakte oss påm80831166, eller viae-post, eller per post til følgende adresse:

Estée Lauder Cosmetics A/S, Delta Park 37, 2nd floor, DK-2665 Vallensbæk Strand.

14. Klager

Ved reklamasjon angående ditt nettkjøp kan du kontakte oss på 80831166.
Du kan også be om å løse tvister i forbindelse med salg av produktet gjennom følgende alternative prosess for løsning av tvister:

 

Norge

Hvis du vil klage over dit køb foretaget online, kan du kontakte os på email.

Man kan ifølge EU-forordning nr. 524/2013 om onlinetvistbilæggelse i forbindelse med tvister på forbrugerområdet også henvise tvister via til Europa-Kommissionens onlineplatform, som findes på:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

Man kan ligeledes henvise tvister i forbindelse med salget af Produktet til følgende instans for alternativ tvistbilæggelse:

The Danish Competition and Consumer Authority
Carl Jacobsens Vej 35
Valby, 2500
Norge

E-postadresse: info@forbrugereuropa.dk
Nettsted: http://www.forbrugereuropa.dk
Telefon: +45 41 71 50 00

Powered by Translations.com GlobalLink Web SoftwarePowered by GlobalLink Web